30 Mart 2016 Çarşamba

Bitti Demeden Bitmez



Kim rica etti kendisinden bilmiyorum, sevenleri çoktur eyvallah ama neden Serdar Ortaç milli takıma şarkı yaptı? Kim istedi ondan yapmasını? Ya da o  yapıp ardından bakın ben böyle bir şey yaptım mı dedi? 

Ben Tarkan'ın 2002'de yaptığı şarkıyı tercih ederim. Nasıl ki 10. yıl marşından sonra adam akıllı marş çıkmadı. Her yerde hala bu kullanılıyor milli gururlanışlar adına... Tarkan'ın yaptığından sonra da adam akıllı milli takım marşı çıkmadı. 
Bence biz hep o şarkıyı kullanalım. Çok güzel bir motto olan: " Bitti demeden bitmez" anlayışından yola çıkılarak bir beste yapılmış. Ama ben bu şarkıyla sevinmek, galibiyet kutlamak istemem. Siz ne dersiniz?

Neden beğenmedim?

1. Marş havası hiç yok.
2. İş olsun diye yazılmış sözler var.
3. Futbol jargonuna ve tribün hissiyatına yakın değil
4. Serdar Ortaç'ın sesi ve yorumu konuyla bağdaşmıyor.
5. Beste: klişe "Serdar Ortaç besteleri algoritması" ile aynı. Otomatik yazılmış gibi. Tek tip.

Sizi bilmem ama bence daha iyisi yapılabilirdi. Bu iş için Athena'ya başvurulabilirdi. Ya da ne bileyim. Bazı şeyleri aşmamız lazım. Otomatiklikten kaçınıp özgün olmak lazım. Otomatik sanatçılardan uzak durmak gerek böyle işlerde. 

Haydi Türkiye!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder